ENTREE, ik heb je gevonden!

Aangepast:

“Entree” is letterlijk de begroeting voor iemand die binnenkomt. Het staat voor gastvrijheid, een warm welkom in Zoetermeer. “Entree” is de uitnodiging om over een drempel te stappen, verder te kijken, te ontdekken en je te laten verrassen. De start van een nieuw verhaal. “Entree” is ook de naam van het gebied. Het bevestigt dat je op de juiste plek bent.

Verborgen krachten
Onbekend maakt onbemind. Cliché en helaas waar. Maar er valt wat aan te doen. Waar je verliefd op moet worden, dat hoeven wij als communicatiebureau gelukkig nooit te verzinnen. Zeker niet bij Entree. Die plannen liggen is er al. Aan ons de taak om de doelgroepen bekend te maken met de kansen die Zoetermeer en Entree in zich hebben. We vertellen je graag wat meer over de positionering en branding van Entree.

Samen met het projectteam van Entree hebben wij, Roos & van de Werk, onderzocht waar het gebiedsmerk precies voor staat. We hebben ons gericht op de ‘verborgen krachten’ van de stad en het gebied. Precies de punten waar je verliefd op wordt, maar die niet direct zichtbaar zijn. Denk aan de perfecte ligging, de vele voorzieningen, het verrassende groen en de betaalbaarheid van woningen. Deze verborgen Entree-krachten vormden de basis voor de branding en de bijbehorende vormgeving van SterkeTaal dat samenkomt in ‘Entree, hier begint Zoetermeer’.

Uitnodigend en verrassend
Met branding bepaal je simpel gezegd wat jouw merk is, waar het voor staat en hoe het geheel eruit ziet. Welke (beeld)toon heeft het en welke identiteit moet je merk uitstralen?

Bijvoorbeeld ‘Entree, welkom in je nieuwe huis’ of ‘Entree, kijk gerust even rond.’ Daarnaast vertelt het wat er is, wat er wordt ontwikkeld en wat er nog gaat komen. Het creatieve concept kan door meerdere partijen gebruikt worden bij het informeren en inspireren van investeerders, bedrijven, Zoetermeerders en potentiële bewoners. En niet onbelangrijk: het concept heeft geen houdbaarheidsdatum, is flexibel en creatief inzetbaar.

De eerste stappen zijn gezet. De sleutel van het verder uitdragen van de branding ligt nu bij de samenwerkende partijen. Zij zijn de ambassadeurs van Entree en samen zorgen we ervoor dat de branding omgezet wordt in actie, onder andere in een position paper en een website. Zodat we Entree en Zoetermeer flink in de welverdiende schijnwerpers zetten. Wij voelen ons er in ieder geval al helemaal thuis.

Bastiaan van de Werk & Phebe Tempelaars